Satış Sonrası Hizmetler Hakkında
-
-
Yayın Tarihi: 28 Ağustos 2025
Sayın Üyemiz;
Ticaret Bakanlığı’ndan alınan yazıda; Bakanlığa ulaşan tüketici şikayetlerinden; mobilya sektöründe tüketicilere sunulan muhtelif ürünlerde tanıtma ve kullanma kılavuzu ile garanti belgelerinin düzenlenmediği, firmalar tarafından tüketicilere garanti kapsamında sahip oldukları hakların mevzuata uygun biçimde kullandırılmadığı ve bu nedenlerle tüketici mağduriyetleri yaşandığı anlaşılmaktadır.
Bilindiği üzere, tüketicilere sunulan mobilya ürünlerinin ülke genelinde yaygın olarak satın alınması ve bu ürünlerin uzun süre kullanılan nitelikte olmaları nedeniyle tüketicilerin satış sonrası hizmetler alanında korunması amacıyla önlem alınması önem arz etmektedir.
Tanıtma ve kullanma kılavuzu, garanti belgesi ve satış sonrası hizmetlere ilişkin düzenlemeler, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 55, 56, 57 ve 58 inci maddelerinde ve anılan Kanuna dayanılarak hazırlanan Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu Yönetmeliği, Garanti Belgesi Yönetmeliği ve Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği’nde yer almaktadır. Anılan hükümlerle hem tüketicilerin daha iyi korunması hem de tüketicilere pek çok alanda ürün sunan ve değişik sektörlerde faaliyette bulunan firmalara yol gösterilmesi ve uyacakları asgari kuralların belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Mezkûr mevzuat hükümleri kapsamında;
-Mobilya üretici ve ithalatçılarının, tüketicilere yönelik ürettikleri veya ithal ettikleri ürünler için iki yıl geçerli garanti belgesi düzenlemeleri,
-Tüketicilerin kullanımına sunulan ürünler için Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzu hazırlamaları,
-Satıcıların sattıkları ürünlerin garanti belgesi ve tanıtma kullanma kılavuzlarını kâğıt üzerinde yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile tüketicilere verme yükümlülüğünü yerine getirmeleri,
-Üretici ve ithalatçı firmaların, ürünlerin 10 yıllık kullanım ömrü süresince satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak üzere asgari bir adet yetkili servis istasyonunu, yeterli teknik kadroya sahip şekilde kurmaları ve bu servis istasyonlarını Bakanlığa bildirerek satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi almaları,
-Ürünlerin onarımında yönetmelikle belirlenen 20 günlük azami tamir sürelerini aşmamaları,
zorunludur.
Konuya ilişkin olarak, başta yukarıda belirtilen hususlar olmak üzere ilgili mevzuat hükümlerine uygun hareket etmeyen firmalar hakkında, tespit edilen aykırılığın türüne göre 6502 sayılı Kanunun 77 nci maddesi uyarınca idari para cezaları uygulanabilmektedir.
Bu doğrultuda hem tüketicilerin mağduriyet yaşamaması hem de mobilya sektöründe faaliyet gösteren üyelerinizin yapılacak denetimlerde idari yaptırım ile karşı karşıya kalmamaları için, tesis ettikleri işlem ve uygulamalarının mevzuata uyumlu hale getirilmesi hakkında bilgilendirilmesinin uygun olacağı değerlendirilmektedir.
Üyelerimizin bilgisine sunulur.
-
33014 Sayılı Resmî Gazete
11/09/2025
-
TARIM VE KIRSAL KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU 2021-2027 IPARD PROGRAMI (IPARD III DÖNEMİ) DOKUZUNCU BAŞVURU ÇAĞRI İLANI
11/09/2025
-
33013 Sayılı Resmî Gazete
10/09/2025
-
33012 Sayılı Resmî Gazete
09/09/2025
-
33011 Sayılı Resmî Gazete
08/09/2025
-
33010 Sayılı Resmî Gazete
07/09/2025
-
TOBB Haftalık Ekonomi Bülteni (#TOBBHEB) 1 –5 Eylül 2025
07/09/2025
-
33009 Sayılı Resmî Gazete
06/09/2025
-
33008 Sayılı Resmî Gazete
05/09/2025
-
33007 Sayılı Resmî Gazete
04/09/2025
-
33006 Sayılı Resmî Gazete
03/09/2025
-
33005 Sayılı Resmî Gazete
02/09/2025
-
33004 Sayılı Resmî Gazete
01/09/2025
-
33003 Sayılı Resmî Gazete
31/08/2025
-
TOBB Haftalık Ekonomi Bülteni (#TOBBHEB) 25 –29 Ağustos 2025
31/08/2025
-
33002 Sayılı Resmî Gazete
30/08/2025
-
33001 Sayılı Resmî Gazete
29/08/2025
-
SATIŞ SONRASI HİZMETLER HAKKINDA
29/08/2025
-
TSE GÖZETİM VE MUAYENE İŞLERİ-UYGUNLUK DEĞERLENDİRME
29/08/2025
-
MEDOS YAZILIMI GÜNCELLEME ÇALIŞMALARI
29/08/2025